حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه کاشان

۱۷ مهر ۱۳۹۶ | ۱۳:۵۹ کد : ۷۲۷۷ علوم انسانی آخرین اخبار اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۸۵۰
حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه کاشان

جهت ثبت نام در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان دانشگاه کاشان اینجا کلیک نمایید.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان  شهرستان کاشان از شروع ثبت نام دانشجویان، اعضای

هیات علمی و دیگر دانشگاهیان علاقمند به فراگیری معارف اسلامی، در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس ابن علی با اعلام  این خبرگفت: دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی، همچنین اعضای هیات علمی و دیگر دانشگاهیان علاقمند تا پانزدهم مهر ماه جاری فرصت دارند تا با مراجعه به سایت حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان به آدرس kashan.hodat.ir برای تحصیل در مرکز کاشان ثبت نام کنند.

وی اظهار داشت: حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با مأموریت تعلیم وتربیت دانشگاهیان مشتاق و مؤمن به اسلام وانقلاب برپایه نظام اندیشه و علوم اسلامی برای اثرگذاری در عرصه جهاد علمی و فرهنگی در جهت تحقق اهداف دانشگاه اسلامی و تمدن اسلامی در حال حاضر با 42 مرکز فعال در دانشگاههای سراسر کشور مشغول به فعالیت می باشد .

حجت الاسلام ابن علی با بیان اینکه نظام تعلیم وتربیت حوزه در دو مرحله یک ساله و سه ساله تدوین شده است افزود: دوره عمومی یکساله برای سایر دانشجویان و اعضای هیئت علمی علاقه مند به تحصیل معارف اسلامی در سه شاخه جهاد اکبر با موضوع اخلاق اسلامی ، رسالت الهی با موضوع تبیین وظایف دانشجوی مؤمن انقلابی و نظام اندیشه اسلامی با محوریت اندیشه اسلام ناب و شناخت جریان معارض می باشد .

وی اظهار داشت: از آنجا که  ماهیت حوزه تربیتی و هدف تربیت کادر نخبه برای انقلاب اسلامی است، به همین منظور اقدام به تشکیل کارگروههای جهادی در زمینه های اقتصادمقاومتی ، روانشناسی اسلامی ، دانشگاه اسلامی ، هویت و جایگاه زن به منظور توانمندسازی ویک ایجاد شبکه مؤمنانه از نیروهای متخصص و متعهد در جهت تولید اندیشه و علم موردنیاز برای برپایی تمدن نوین اسلامی پرداختیم  .

وی تفسیرقرآن ، نهج البلاغه ،صحیفه سجادیه ،کارگاههای مشاوره و ازدواج ، سوادرسانه ، جریان شناسی  و غیره را از جمله فوق برنامه های این مرکز بیان کرد و افزود: این برنامه ها همزمان با تشکیل کلاس های آموزشی در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کاشان برگزار می شوند.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان  شهرستان کاشان  خاطر نشان کرد: به دلیل استقبال روزافزون دانشجویان به علوم و معارف اسلامی تمامی دروس حوزه به صورت مجازی در فضای سایبری با آدرس اینترنتی http://el.hodat.ir ارائه می شود .

حجت الاسلام ابن علی تاکید کرد: حضور اساتید نامدار حوزه و دانشگاه مهر تأییدی براهداف عالی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان کاشان بوده که در تحقق این اهداف حوزه را یاری می رسانند.

حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان در بهمن ماه سال 1377در سراسر کشور و در شهرستان کاشان از سال 1388 در دانشگاه کاشان با هدف تحقق عملی حوزه و دانشگاه و تربیت دانشجویانی دغدغه مند و متعهد و همچنین با زمینه نخبه یابی، نخبه پروری و تشکیل شبکه فرهنگی در راستای تحقق دانشگاه اسلامی تأسیس گردید.

کلاس های حوزه دانشجویی چهارشنبه ها بعدازظهر و پنجشنبه ها صبح در دانشگاه کاشان برگزار می شود و مختص دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه از تمامی دانشگاههای کاشان و حومه می باشد.

علاقه مندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت   kashan.hodat.ir  مراجعه نمایند و یا باشماره های    55912728-55912749 – 09366374721 تماس بگیرند.


نظر شما :