معرفی مرکز

 


معرفی "مرکزمطالعات اجتماعی- رفتاری موبایل واینترنت":

 در راستای تحقق رسالت پژوهشی دانشگاه کاشان و نیز کمک به رفع نیازهای تحقیقاتی در زمینه شناخت ابعاد اجتماعی ورفتاری موبایل و اینترنت و نیز بر اساس مصوبه شماره148 شورای انقلاب فرهنگی و مصوبه شورای دانشگاه کاشان،مرکز پژوهشی "مطالعات اجتماعی - رفتاری موبایل و اینترنت" که در این اساسنامه به‌اختصار مرکز پژوهشی نامیده می‌شود، تأسیس و امور آن طبق مفاد این اساسنامه اداره خواهد شد.

اهداف:

تحقق منویات مسئولان عالی‌رتبه نظام در رابطه با لزوم شناخت، مدیریت و استفاده بهینه از تکنولوژی‌های نوین در صدر توجه مرکز پژوهشی"مطالعات اجتماعی- رفتاری موبایل و اینترنت" قرار داشته و در این راستا هدف‌گذاری‌های زیر تنظیم و ارائه می‌گردد: 

الف): اهداف پژوهشی:

1.      شناسایی ابعاد اجتماعی ورفتاری فزاینده موبایل و اینترنت به‌ویژه ابعاد جامعه‌شناختی، حقوقی، تربیتی و روان‌شناختی، مدیریتی، ادبی و...که مقدمه هرگونه سیاست‌گذاری، تصمیم‌گیری و ارائه راهکارهای عملی استفاده بهینه می‌باشد.

2.      گشودن عرصه جدید تحقیق برای دانشجویان و اساتید علوم انسانی و توسعه قلمروی پژوهش دانشگاهی در زمینه‌ی ابعاد اجتماعی موبایل و اینترنت که به‌نوبه خود نگاهی جدید به تکنولوژی‌های نوین است.

3.      رصد تازه‌ترین نتایج و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی خارج و داخل کشور در این زمینه و بهره‌گیری از آن‌ها به منظور توسعه علمی و فرهنگی استان و کشور.

4.      تمرکز بخشی به تلاش‌های پژوهشی که در این زمینه به‌طور پراکنده در استان و کشور صورت می‌گیرد.

5.      حمایت مالی از طرح‌های پژوهشی و پایان‌نامه‌ها در زمینه‌ی ابعاد اجتماعی موبایل و اینترنت.

 

ب): اهداف آموزشی:

6.      تهیه و تنظیم پیش‌نویس واحدهای دروس دانشگاهی جدید در زمینه‌ی ابعاد اجتماعی، فرهنگی، حقوقی، تربیتی و روان‌شناختی جهت ارائه به مسئولان دانشگاهی ذی‌ربط و بررسی و ارزیابی و تصویب و اجرا در رشته‌های تخصصی مربوطه.

7.      همکاری با مرکز کارآفرینی ونیز معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی در برگزاری سمینارها و کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت جهت آشنایی دانشجویان، کارمندان و متقاضیان خارج از دانشگاه با ابعاد اجتماعی فرهنگی موبایل و اینترنت.

8.      ایجاد بانک اطلاعاتی شامل مجموعه‌ای از ایده‌ها، موضوعات پژوهشی، کتب، مقالات، پایان‌نامه‌ها، و نیز محققان و صاحب‌نظران دانشگاهی در زمینه‌ی ابعاد اجتماعی موبایل و اینترنت.

9.      ایجاد زمینه مناسب در خصوص تاسیس گرایش های میان رشته ای درارتباط با رسانه های نوین و بویژه موبایل و اینترنت دردانشگاه و نیز نهادهای مرتبط

10.  طراحی دوره های آموزشی متناسب با نیاز نهادهای درون و برون شهری مرتبط  

 

ج): اهداف ترویجی ومشاوره ای:

11.  انتشار نشریه علمی پژوهشی جهت انعکاس دستاوردها و نتایج تحقیقاتی محققان و اساتید داخل و خارج از دانشگاه به‌ویژه استان اصفهان- در زمینه‌ی ابعاد اجتماعی موبایل و اینترنت.

12.  برگزاری کنگره‌ها،همایش‌های دوسالانه، و تجلیل از محققان برتر در زمینه‌ی ابعاد اجتماعی موبایل و اینترنت.

13.   اشتغال‌زایی و به‌کار‌گیری فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد به بالا در رشته‌های مربوط.

14.  طراحی دوره های مشاوره ای متناسب با موضوعات مرکز، به مردم و  نهادها و ادارات مرتبط