معرفی مرکز
معرفی "مرکزمطالعات اجتماعی- رفتاری موبایل واینترنت":
در راستای تحقق رسالت پژوهشی دانشگاه کاشان و نیز کمک به رفع نیازهای تحقیقاتی در زمینه شناخت ابعاد اجتماعی ورفتاری موبایل و اینترنت و نیز بر اساس مصوبه شماره148 شورای انقلاب فرهنگی و مصوبه شورای دانشگاه کاشان،مرکز پژوهشی "مطالعات اجتماعی - رفتاری موبایل و اینترنت" که در این اساسنامه بهاختصار مرکز پژوهشی نامیده میشود، تأسیس و امور آن طبق مفاد این اساسنامه اداره خواهد شد.
اهداف:
تحقق منویات مسئولان عالیرتبه نظام در رابطه با لزوم شناخت، مدیریت و استفاده بهینه از تکنولوژیهای نوین در صدر توجه مرکز پژوهشی"مطالعات اجتماعی- رفتاری موبایل و اینترنت" قرار داشته و در این راستا هدفگذاریهای زیر تنظیم و ارائه میگردد:
الف): اهداف پژوهشی:
1. شناسایی ابعاد اجتماعی ورفتاری فزاینده موبایل و اینترنت بهویژه ابعاد جامعهشناختی، حقوقی، تربیتی و روانشناختی، مدیریتی، ادبی و...که مقدمه هرگونه سیاستگذاری، تصمیمگیری و ارائه راهکارهای عملی استفاده بهینه میباشد.
2. گشودن عرصه جدید تحقیق برای دانشجویان و اساتید علوم انسانی و توسعه قلمروی پژوهش دانشگاهی در زمینهی ابعاد اجتماعی موبایل و اینترنت که بهنوبه خود نگاهی جدید به تکنولوژیهای نوین است.
3. رصد تازهترین نتایج و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی خارج و داخل کشور در این زمینه و بهرهگیری از آنها به منظور توسعه علمی و فرهنگی استان و کشور.
4. تمرکز بخشی به تلاشهای پژوهشی که در این زمینه بهطور پراکنده در استان و کشور صورت میگیرد.
5. حمایت مالی از طرحهای پژوهشی و پایاننامهها در زمینهی ابعاد اجتماعی موبایل و اینترنت.
ب): اهداف آموزشی:
6. تهیه و تنظیم پیشنویس واحدهای دروس دانشگاهی جدید در زمینهی ابعاد اجتماعی، فرهنگی، حقوقی، تربیتی و روانشناختی جهت ارائه به مسئولان دانشگاهی ذیربط و بررسی و ارزیابی و تصویب و اجرا در رشتههای تخصصی مربوطه.
7. همکاری با مرکز کارآفرینی ونیز معاونتهای فرهنگی و دانشجویی در برگزاری سمینارها و کارگاهها و دورههای آموزشی کوتاهمدت جهت آشنایی دانشجویان، کارمندان و متقاضیان خارج از دانشگاه با ابعاد اجتماعی فرهنگی موبایل و اینترنت.
8. ایجاد بانک اطلاعاتی شامل مجموعهای از ایدهها، موضوعات پژوهشی، کتب، مقالات، پایاننامهها، و نیز محققان و صاحبنظران دانشگاهی در زمینهی ابعاد اجتماعی موبایل و اینترنت.
9. ایجاد زمینه مناسب در خصوص تاسیس گرایش های میان رشته ای درارتباط با رسانه های نوین و بویژه موبایل و اینترنت دردانشگاه و نیز نهادهای مرتبط
10. طراحی دوره های آموزشی متناسب با نیاز نهادهای درون و برون شهری مرتبط
ج): اهداف ترویجی ومشاوره ای:
11. انتشار نشریه علمی پژوهشی جهت انعکاس دستاوردها و نتایج تحقیقاتی محققان و اساتید داخل و خارج از دانشگاه – بهویژه استان اصفهان- در زمینهی ابعاد اجتماعی موبایل و اینترنت.
12. برگزاری کنگرهها،همایشهای دوسالانه، و تجلیل از محققان برتر در زمینهی ابعاد اجتماعی موبایل و اینترنت.
13. اشتغالزایی و بهکارگیری فارغالتحصیلان کارشناسی ارشد به بالا در رشتههای مربوط.
14. طراحی دوره های مشاوره ای متناسب با موضوعات مرکز، به مردم و نهادها و ادارات مرتبط