نشست علمی دانشکده علوم انسانی و خانه خلاق با اداره بهزیستی کاشان و مسئولین شهر مشکات

۲۹ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۴:۳۲ کد : ۲۳۶۱۴ آخرین اخبار
تعداد بازدید:۷۵

نشست علمی دانشکده علوم انسانی و خانه خلاق با اداره بهزیستی کاشان و مسئولین شهر مشکات

به منظور تعمیق ارتباط دانشگاه و جامعه و در راستای برنامه توسعه راهبردی دانشکده علوم انسانی، نشست علمی دانشکده علوم انسانی و خانه خلاق با خانم مشهدی حسینی و خانم خیامی از بهزیستی کاشان و مسئولین شهر مشکات( مهندس پیراینده شهردار ، مهندس جلالی، رییس شورای اسلامی شهر و مهندس باقرپور مسئول روابط عمومی شهرداری) با محورت فعالیت های فرهنگی و اجتماعی شهر مشکات در دانشکده علوم انسانی برگزار گردید.

در این نشست ابتدا خانم مشهدی حسینی و خانم خیامی از بهزیستی کاشان پرداختن به مسایل و مشکلات دانش آموزان را محور اساسی فعالیت های خود در شهر مشکات مطرح نمودند. مهمترین شاخص ار نظر آنها تقویت مهارت های اجتماعی و رفتاری می باشد.

آقای محمد کارکنان، مدیر خانه خلاق مواردی مانند تدوین شناسنامه علمی و پژوهشی اعضاء هیأت علمی دانشکده علوم انسانی، خانه خلاق و مراکز آن و نحوه همکاری با جامعه از طریق اولویت بندی موضوعات بر مبنای پژوهش های میدانی را مطرح نمودند. ایشان به اهمیت فعالیت های علمی و پژوهشی در مدارس با تکیه بر مهارت های ارتباطی و اجتماعی با محوریت مدیران، معاونین، معلمان، دانش آموزان و والدین و نیز نقش جوانان، هیئات مذهبی و محله ها در توسعه شهری اشاره نمودند.

سپس آقای دکتر فربرز صدیق ارفعی عضو هیأت علمی و رییس آزمایشگاه روانشناسی دانشگاه مهمترین راهکار ارتباط با جامعه و همکاری با نهادها را پرداختن به مسایل اساسی و تعیین نیازهای اساسی متناسب با خرد جمعی را مطرح نمودند. از نظر ایشان پرداختن به سلامت روان و مباحثی مانند اعتماد به نفس و مشارکت افراد در جامعه از مهمترین راهکارهای توسعه می باشد.

در ادامه آقای مهندس پیراینده شهردار مشکات به مباحثی مانند تعلق خاطر شهروندان ، مدیریت توجه در بخش های مختلف جامعه شهری، جمعیت، مهاجرپذیری و چالش های فرهنگی و اجتماعی شهر مشکات پرداختند و مطالبات خود را از دانشگاه کاشان اعلام نمودند.

در پایان نشست مقرر شد تا طرح پژوهشی سلامت روانی و اجتماعی شهروندان شهر مشکات، دوره ها و کارگاه های آموزشی ویژه  مدارس و خانواده توسط اعضاء هیأت علمی، خانه خلاق و مرکز توانمندسازی اجتماعی دانشکده علوم انسانی برگزار و اجرایی گردد.


نظر شما :