کارگاه تخصصی مقاله نویسی آقایان پروفسور محس نیازی و دکتر موسی خلفی(۲۰ آذرماه ۱۴۰۲)

۲۱ آذر ۱۴۰۲ | ۱۰:۵۵ کد : ۲۲۹۶۹ آخرین اخبار
تعداد بازدید:۷۱

در ادامه برنامه های فصل پژوهش دانشکده علوم انسانی، کارگاه تخصصی مقاله نویسی" توسط آقای دکتر محسن نیازی(استاد گروه جامعه شناسی) و آقای دکتر موسی خلفی(عضو هیأت علمی گروه علوم ورزشی) در روز دوشنبه 20 آذرماه سال جاری در تالار همایش دانشکده با حضور برخی از اعضاء هیأت علمی و دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی برگزار گردید.

در ایتدا جناب آقای پرفسور محسن نیازی ضمن خوشامدگویی با اشاره به بالابودن پتانسیل مقاله نویسی در  دانشگاه ها، بر خلأ آموزش فن مقاله نویسی و چنین کارگاه هایی تأکید کرد. بر این اساس دانشکده علوم انسانی در تلاش است تا این خلأ موجود در دانشگاه و مراکز علمی و آموزشی را پر کند. از نظر وی نوشتن امری است که اساساً با آموزش، تمرین و تکرار و نیز تجربه به دست می آید که کارگاه های آموزشی کمک بسیاری در شکل گیری این روند ایفا می کنند.

سپس آقایان دکتر  نیازی و  دکتر خلفی به صورت تخصصی و مبسوط مباحثی مانند چگونگی انتخاب موضوع، اهمیت و ضرورت مقاله نویسی، چرایی مقاله نویسی، نحوه نگارش و سازمان دهی مطالب مقالات در مجلات، استفاده از مبانی نظری متناسب با موضوع،  تمرکز بر مقالات بین المللی ISI ،  نحوه استفاده از یافته های دیگر نویسندگان و رفرنس دهی آنها، نحوه استفاده از منابع جدید در مقاله نویسی، نتیجه گیری و نحوه ارایه منابع را مطرح نمودند.

 در پایان کارگاه پرسش و پاسخ بین دانشجویان و ارایه دهندگان کارگاه  با توجه به مباحث ارایه شده انجام پذیرفت که با استقبال علمی شرکت کنندگان مواجه گردید.


نظر شما :