گزارش کارگاه های تخصص دانشکده علوم انسانی در فصل پژوهش(۱۴آذرماه ۱۴۰۲)

۱۸ آذر ۱۴۰۲ | ۱۰:۵۶ کد : ۲۲۹۲۳ آخرین اخبار
تعداد بازدید:۶۵

گزارش برگزاری کارگاه های تخصصی 14 آذرماه دانشکده علوم انسانی

1- کارگاه تخصصی جستجوی منابع علمی در پایگاه های  ISI (PubMed , Scopus, WOS):

این کارگاه توسط دکتر موسی خلفی، عضو هیأت علمی گروه علوم ورزشی، در تاریخ 14 آذرماه در سایت دانشکده علوم انسانی برگزار گردید. دکت رخلفی در ابتدا به  معرفی دستورالعمل جستجو در پایگاه های اطلاعاتی برای شرکنت کنندگان ارایه نمودند. سپس به معرفی  پایگاه های اطلاعاتی PubMed, Scopus, WOS  و نحوه انجام جستجوی عملی در هر یک از پایگاه های اطلاعاتی پرداخته و به صورت عملی نیز این فریند صورت پذیرفت.

2- کارگاه تخصصی مقاله نویسی به زبان انگلیسی توسط خانم دکتر زهرا قرایی، عضو هیأت علمی گروه آموزشی زبان انگلیسی در دفتر ریاست دانشکده علوم انسانی برگزار گردید. دکتر قرائی ایتدا به بیان اهداف و اهمیت این دوره سپس به بیان اجزا و سیر منطقی اطلاعات در "مقدمه" مقالات آکادمیک انگلیسی برای شرکت کنندگان پرداخت. ایشان به عنوان نمونه عملی این دوره به تحلیل مقدمه‌ یک مقاله انگلیسی به لحاظ زبانی و محتوایی اشاره نمود. در ادامه خانم دکتر قرائی به بیان مقدمه‌ای بر ساختارهای ممکن برای نگارش "پیشینه‌ی پژوهش" در مقالات انگلیسی  و  معرفی آخرین ویراست "آکادمیک فریزبنک" و چگونگی استفاده از آن برای شرکت کنندگان پرداخت.

3- کارگاه تخصصی پروپوزال نویسی  ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته حقوق توسط خانم دکتر مریم بلندی  عضو هیأت علمی گروه حقوق در سایت دانشکده علوم انسانی برگزار گردید. در این کارگاه آشنایی دانشجویان تحصیلات تکمیلی با نحوه پروپوزال نویسی و ارایه اجزاء و بخش های مختلف یک پروپوزال مهمترین مباحثی بود که مدرس دوره ارایه نمودندد. سپس به عنوان کار عملی و کاربردی نمونه ای از پروپوزال تکمیل شده مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

4- کارگاه تخصصی مقاله نویسی ویژه فرهنگیان توسط دکتر محمد کارکنان مدرس و مدیر خانه خلاق علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه در خانه خلاق علوم انسانی و اجتماعی ارایه گردید. در این کارگاه که فرهنگیان(معلمان و مدیران) منطقه کاشان حضور داشتند ایشان در ابتدا به موضوع آشنایی فرهنگیان با اهمیت مقاله نویسی و نقش آن در افزایش آگاهی و ارتقاء شغلی پرداختند. سپس دستورالعمل جدید مقاله نویسی مطرح شد و ارایه تخصصی نحوه نگارش مقاله در کنفرانس ها و همایش ها موضوع دیگری بود که مورد تحلیل و تشریح قرار گرفت. بخش عملی این کارگاه ارایه یک فراخوان کنفرانسی و نحوه انتخاب موضوع از محورهای همایش می باشد. سپس مقرر شد فرهنگیان با تشکیل گروه مجازی به انتخاب همایش و موضوعات خود بپردازند که این کار در حال انجام و تدوین می باشد.

5- کارگاه تخصصی مهارت های ارتباطی والدین با کودکان با نیازهای خاص از طریق قصه در سالن همایش دانشکده با حضور والدین کودکان با نیازهای ویژه توسط خانم دکتر مریم موسوی برگزار گردید. در این کارگاه که به همت خانه خلاق علوم انسانی و مرکز توانمندسازی اجتماعی خانه خلاق صورت گرفت، مدرس کارگاه  در ابتدا به آسیب شناسی مهارت های ارتباطی والدین با کودک اشاره نمودند. سپس موضوع آشنایی والدین با انواع مهارت های ارتباطی مطرح شد و اینکه چگونه والدین با نحوه ارتباط با کودکان با نیازهای خاص آشنا شده و نقش قصه در تقویت ارتباط بین والدین و کودکان با نیازهای خاص چگونه است مورد تحلیل قرار گرفت. لازم به ذکر است خانم دکتر موسوی، دارای تیم پژوهشی قصه درمانی در خانه خلاق علوم انسانی می باشد و برنامه های متنوع دیگری را در سطح ملی برگزار نموده است. همچنین کارگاه دیگری با همین موضوع برای کلیه خانواده در روز سه شنبه 21 آذرماه در سالن همایش علوم انسانی دانشگاه برگزار می گردد.


( ۱ )

نظر شما :